Min vardag..

Alla inlägg under september 2009

Av Dahlström - 29 september 2009 18:59

Så nu sitter man äntligen ner i soffan framför tv:n. Idag har min sambo tagit hand om vår underbara dotter hela dagen känns det som. tack love! För jag har varit på stan och lunchat ihop med min kompis och även arbetsgivare,eller chef om man hellre vill använda den titeln. Det var väldigt uppskattat. Skönt att träffas o bara få umgås och prata massa :D hehe.


Sen har jag köpt ny vintermössa och vantar till wilda:)


och efter att jag kom hem så fick sig pompom ett bad som var välbehövligt. så nu är han så ren och fin. börjar bli kallt ute nu tycker han. blir till att ta på honom nån tröja när man går ut på morgonen och kvällen.


Och wilda ligger just nu i pappas knä iklädd sin pyjamas. nybadad och nymatad. kan det bli bättre?


ne nu ska jag se till att få in mej lite mat innan idol börjar:)


//Mig<3

Av Dahlström - 28 september 2009 14:19

Var på bvc idag igen för en rutinkontroll!


Wilda är nu:

Ålder: 6 veckor

Vikt: 5.155 kg

Längd: 58 cm

Huvudmått: 38,7 cm


//Mig<3  

Av Dahlström - 27 september 2009 13:10

vilken skitdag det här är. vore kul om den blev något bättre till kvällen men det blir det väl inte!

usch vill bara skippa den här dantrodde det skulle bli en bra o skön dag idag. jag hade tänkt gått upp relativt i tid o ta en långprommis med pompom o sen hoppa in i duschen o sen ta hand lite om mej själv. sånt som man inte hinner med lika ofta nu. typ raka benen,smörja in sej osv! sen hade jag tänkt o dra igång o städa. och laga mat ihop med love o sen ta en promenad med wilda osv. det var ungefär så jag hade tänkt min dag idag. men så blev det inte och jag hatar när det blir ändrade planer.


istället så vakna jag och var tvungen att ringa akuten. inget med wilda att göra utan med mej. och jag hade rätt jag var tvungen att åka in på en gång. bara det kändes skit. varför måste allt vara så strulit jämt. väl där så får man ju vänta och vänta och åter vänta. men det tog faktiskt inte så lång tid osm jag trodde. fick komma in på en gång.

allt gick ganska snabbt som tur va. så nu måste jag äta tabletter eller rättare sagt svälja tabletter. och jag Hatar att sjävla tabletter. jag får helt enkelt inte ner dom. och det gör mej bara ännu mer surare idag!! jävla skitdag!!


jag hann inte ens äta frukost i morse och nu kan jag ju inte direkt göra frukost! måste ju laga mat! så nu sitter jag här och är skithungrig och på dåligt humör! jag vill vara mätt och på bra humör!

och sen så var vi på kronhallen och handla. visst det är dyrt med mat men va fan vi handla två påsar mat och det gick över 600kr trodde jag hörde fel när hon sa hur mkt det gick på! herre gud säger jag bara.


tur att man har en blogg så man får skriva av sig lite. även om detta inlägg kanske inte är det roligaste jag har skrivit!


nu börjar wilda vakna till hör jag så jag måste sluta skriva och ta hand om henne. tur att man har henne för hon gör en glad! man behöver bara titta på henne så blir man glad.


återkommer när jag är på bättre humör!


//Mig<3

Av Dahlström - 24 september 2009 15:50

pompom har fått en liten flickvän hon väger nog inte mer är 3 kilo:P det är en liten blandrastik av raserna cavalier/papillion:) hon är jättegullig. Vi har aldrig släppt ihop dom förut men vi prövade igår och det gick hur bra som helst. de hade verkligen jättekul. hans flickvän kommer även hit idag om en liten stund så då blir det full rulle igen;)


Min dag idag började iaf kl 07.30 eller det var iaf då klockan ringde. vaknen var jag innan 05.00 hehe.

vi ställde klockan för att jag skulle skjutsa in svärfar till örebrosjukhuset. när vi hade släppt av svärfar så drog vi till biltema. och då möter vi en polisbil och de glor som fan på oss. då drar tommy i bältet så det syns i framrutan. och då vände de o kördså vi fick snuten efter oss men jag fortsatte köra för jag hade ju inte gjort nåt olagligt ju. men de fortsatte o körde efter oss då åkte jag o parkera då åkte de in bakom oss. men sen fortsatte de. tur det tänkte jag för jag hade inget körkort med mej men det visade sej att jag faktiskt hade det. min sambo hade varit duktig o stoppa i plånboken i skötväskan:P


aja nog om detta. vi drog tillbaka o hämta svärfar o åkte hem o köpte ingredienser till pizza o sen åkte vi hem o gjorde egen pizza:D skitgott blev det. MUMS!!


har även försökt o sova lite men det är inte så lätt när ens dotter inte är trött o inte vill sova utan ligger o "pratar" o sparkar en i ryggen. ;) jag var hur trött som helst men inte hon. nej nej sova kan man ju inte göra nu tyckte hon. men låg iaf o fick vila 40min. man får vara glad för det lilla:P


kollla på förlossningskliniken förut. jag kolla aldrig på det innan min egen förlossning för jag ville inte se. för alla har som har fött barn har sin egen uppfattning om förlossning. och nu har jag min egen och då kan jag kolla på skrikande gapande amerikanare som föder barn ;) för det var inte så jag upplevde det iaf.


ne ska nog surfa runt en liten stund nu innan vi får besök. pompom har iaf börjat vakna henne nåt så in i norden. när andra personer än familjen ska ta i lillsnuttan så morrar han sej nästan ur skinnet. går väl över sen kanske. Han är väl rädd om sin lillasyster:) det ska ju faktiskt vara så att storebrorsan ska skydda lillasyster;)


(lägger ut biler på pompom o hans kärlek "Skrollan")


//Mig<3


        

Av Dahlström - 23 september 2009 12:21

vakna innan tuppen ens hade vaknat eftersom lilla wilda var sååå hungrig;) Men jag tänkte att det är ju bara o somna om när hon ätit färdigt och är mätt i magen. Så jag la henne mellan oss,tror hon tycker det är rätt mysigt att få ligga mellan oss o bråka o mysa om vartannat;) Men jagkan säga det till er som inte vet att det är inte lätt att somna om när man har en liten parvel som ligger o sparkar o har massa ljud för sig bedvid en;) hehe. Men somna iaf om till 11,skööönt. och även gumman sov när jag vakna. Men då kände jag att jag hade sovit vääldigt länge så jag o pompom tog en riktigt skönt höstpromenad i solen. Hur skönt som helst!


vad händer idag då?? Hmm,får se om vi får tag i farfar så kanske han kan komma hit en sväng. alltså wildas farfar. För min går det inte att få tag i för han finns inte bland oss längre.


Ska svänga förbi mor en sväng oxå tänkte jag :)


Ne nu ska jag gosa lite med min lilla trollunge.


//Mig<3

Av Dahlström - 22 september 2009 19:15

inatt lät hon oss sova väldigt länge faktiskt nästan så jag trodde nåt var fel när hon inte vakna som hon brukar:P

men skönt att få sova lite extra,tack gumman ;) har glömt bort hur det är att få sova längre än 4 timmar:P men det gör inget,för gullungen måste ju få mat när hon vaknar o är hungrig:) Det är väl det som är charmen med o vara förälder. Att inte få sova på nätterna:) hehe.

Men iaf när jag vakna så ringde jag till mamma för vi skulle nämligen ta en tripp in till k-hamn idag:) så inhandlade ett par nya skor,en ny nappflaska o nappar o lite annat smått o gott. Helt nöjd med dagen.

Gullrumpan följde med mig o mormor idag för farsan skulle till en kompis som har ett par rottweilers o då är det bättre att hon följer med mej. Vi vill inte utsätta henne med för mycket pälsdjur ifall hon blir som farsin. Alltså allergisk i form av astma. Men en ny forskning visar tydligen att om man är i kontakt med pälsdjur varje dag under graviditeten så blir sällan barnet allergiskt. Och jag som jobbar på djuraffär har ju varit i kontakt med pälsdjur i stort sett hela dagarna:) Så vi får se.

Nu sitter jag i mon goa fotölj o väntar på att idol ska börja. JUst ja måste bara nämna en rolig sak att se fram emot. Nästa vecka ska jag o Helene ha lunchdejt:) ska bli trevligt. Sen ska vi till LOKA-brunn o fira nillan nån vecka framöver här:) ska bli mys. bada o äta god mat o grejer med de bästa kompisarna man kan ha :) hihi skoj!


ne nu ska jag surfa runt lite tänkte jag.


//Mig<3

Av Dahlström - 21 september 2009 20:11

Dagen har gått ganska fort idag precis som alla andra dagar. Jag tycker dagarna bara flyter ivägen man hinner knappt blicka så är det dags att krypa ner under täcket igen. Veckorna bara springer iväg.


Och Wilda bara växer o växer :) var till bvc idag igen för en kontroll.

Uppdatering: Längd:57cm Vikt:4,8 nu går det undan:P


Sen efter bvcbesöket så åkte vi in till bauhouse. Skulle in o köpa ett element. Men det blev inge köp. Var ju hur kasst som helst. Usch! åkte man in dit i onödan. Men då kom jag på att rusta kanske har billiga element men på väg dit kom jag på att jag glömt skötväskan hemma så det blev bara en 3minuterstitt sen åka hem. Blev alltså inget element idag:(


Det är så kul nu när hon börjar vara med lite mer:) tittar o lipar som aldrig förr o börjar ha för sig massa ljud:P


Nu på kvällningen så gick vi ut på en promenad men när vi väl gått en bit så börjar hon gnälla. Och gissa varför?

Jag hade ju glömt tagit med en tutte. Det går inte att åka vagn utan sin tutte ju!! Så det blev bara en kortispromenad. Och hon skrek hela vägen. Stackars lilla gumman att ha en sån snurrig mamma ibland:P tur att man inte alltid är tankespridd:P


Nu ligger iaf hela famlijen i sängen o myser framför tv:n. Färjan 3 idag juuu:D


//Mig<3

 

      

Av Dahlström - 15 september 2009 15:48

Lite uppdatering på Wilda<3


Väger nu 4.5kg och är 56 cm lång:P        Vår lilla sötnos<3


Hon ser fet ut i håret jag vet. Men det är inte för att hon är smutsig, utan oljig i håret eftersom hon är nybadad:D

Presentation

Mamma till en underbardotter. Hundägare till 2st chinese cretsed & 1st Nova scotia duck tolling retriever. Mitt andra intresse är att åka ut o rida islandshäst! Jobbar för övrigt på Arken zoo. Superkul jobb!
Fråga om ni vill veta mer:)
//Mig

Omröstning

Vad kör du för bil?
 Renault
 VW
 Volvo
 Bmw
 Saab
 Annat märke
 BIL!? jag cyklar eller åker buss!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28 29
30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lämna gärna ett litet avtryck i min gästbok!

Bloggens värde.


Ovido - Quiz & Flashcards