Min vardag..

Alla inlägg under oktober 2009

Av Dahlström - 28 oktober 2009 11:57

idag så får jag o wilda besök av kusinvitamin:) och jar har rätt dåligt samvete men det ska jag väl inte behöva ha egentligen. men jag gillar inte när det är stökigt. aja det blir så när man ska flytta och dra fram alla möbler och packa ner alla grejer. men men det får se ut som det gör.


till huvudrubriken på min blogg idag då. jag var så grymt godissugen i morse. och givetvis hade jag inge godis hemma:( dålig stil,jag vet. men iaf.

så ser jag en tablettask med sega björnar liggandes på databordet. så jag går dit och tar ett par björnar och fortsätter ut i köket o tar upp en till björn för att stoppa i munnen. men när jag just ska öppna munnen och stoppa in min godisbit så ser jag att det är en torkad snus som jag just håller på o ska sätta tänderna i. gissa om jag höll på o spy. jag ringer min sambo för att skälla ut honom om att han inte ska lägga snus i mitt godis!!!! så jag ringer upp honom o han börjar ju asgarva när jag berättar vad jag gjort. och när jag frågar varför han stoppat snus i min godisask så får jag till svar: "Men jag frågade ju dej i förrgår om du skulle ha några fler björna men du sa ju att det bara var gröna och gula kvar(jag gillar inte de gröna o gula) och att du inte ville ha dom!" då sa jag : Men va tusan jag gillar dom väl inte så värst men det går ju äta dom om det inte finns nåt annat!!


jag trodde ju att han fråga för att han ville äta dom. inte fan trodde jag att han skulle slänga snus i min tablettask!!! USCH!!


så om ni har en snusande sambo hemma så kolla för guds skull innan ni äter godis ur en tablettask.


det var allt för mig just nu.


//Mig<3

Av Dahlström - 27 oktober 2009 09:36

idag vakna jag utav att jag hade sån tandvärk igen usch! så var bara att gå upp o ta värktabletter. och wilda sov fortfarande när jag gick upp. jag har ju köpt ett pussel med 1000bitar så det tar ett tag att bygga och så tog jag det svåraste motivet:D haha massa alper och blommor och skog:P eftersom wilda sov när jag gick upp så satte jag mej o pussla lite. pussel är fasen en drog man blir ju beroende. man kan inte bara gå förbi pusslet:P hehe. så när wilda sover vet ni vad jag gör:D

tänkte sova en liten stund nu innan vi ska till bvc men kommer inte till ro och så har jag redan sminkat mej så blir väl till att vila senare. familjen ska även in till örebro efter bvc o göra lite ärenden. sen ikväll bli det långpromenad som vanligt. igår när vi va ute o gick så gick det ett råddjur framför oss på cykelbanan. en sån där med horn. jag blev skiträdd för att tänk om han skulle vända sig om och bli skitsur på att vi gick när o anfalla. men jag tror att han var på bra humör:) för han gick så snällt framför oss och sen in i skogen igen. richie var helgalen:P och pompom ska vi inte tala om. han skulle minsann efter hanmed. ja bor man i norra bråten så gör man:P när till skogen och dess djur.

ne nu ska jag nog dra mej upp ur sängen och försöka äta frukost med min tandvärk. sen blir det till att hitta lite kläder som känns passande idag. och så ska wilda ha lite fina kläder oxå:) hon ligger här bredvid mej och sparkar o pratar och tycker nog jag är tråkig som sitter vid datorn:P Hon är så söööt. får se vad hon väger idag och hur lång hon är. jag återkommer med det ikväll.


//Mig<3

Av Dahlström - 26 oktober 2009 08:26

hatar är ett väldigt starkt ord. men jag hatar verkligen när jag får en dålig start på morgonen! morgonar för mej är heliga! de ska börja bra och jag ska inte behöva bli irriterad för då blir hela dan en stor pannkaka!! det som gjorde mej förbannad nu var att T gick ju upp för att gå till jobbet. och självklart så har vi en hund som är så kär i sin husse så han kan inte vara utan honom,inte ens i 5 sek!!! så T gick ur sovrummet och stängde dörren för att inte väcka mej men då börjar pompom piiiipaaaa och piiiiiipaaaa och åter piiiiiipaaaaaaaaa!!!!! och jag blir galen men kan inte ryta till åt honom för wilda sover bredvid mej så jag öppnar bara dörren så han får gå till sin älskade husse! då blev han ju nöjd och tyst. men sen när husse gick ut genom ytterdörren så stod pompom kvar och börjde piiiiipaaaa igen!! jag hatar piiiiiiiip ljud från hundar! speciellt på morgonen när man vill sova! så jag var tvunge att hämta in honom till sängen o bädda ner honom under täcket och det räcker ju inte med att ligga i sängen nej nej han ska ligga på en i sängen då är han nöjd! så jag gav upp och gick ut till tv-rummet för att betala räkningar tänkte jag men då har försökringskassan satt in för MYCKET pengar. jag blir snart galen på dom. jag trodde att det skulle sköta sej självt nu när man skickat in hur mycket man vill ta ut per månad! men icke då. jag har valt att ta ut för 6 dagar/vecka men nu fick jag för 7dagar/vecka och jag blir störd på dom och så ringde jag till dom och jag sitter fortfaradnde i kö. "du har köplats 258". så det är bara o vänta.


ska även på återbesök idag som sagt hos gill kullberg,hon som utförde snittet! får se hur det går. känner mej inte på humör just nu och jag känner inget positivt till denna människa så får se som sagt!


usch! nen nu ska jag vänta på att få tala med nån människa från försökringskassan. jag återkommer väl.


//Mig<3

Av Dahlström - 25 oktober 2009 10:30

  

Av Dahlström - 25 oktober 2009 09:12

tänkte försöka skriva av mej lite smärta! :( jag har så ooont. för det första så har jag ont i tandköttet ovanför visdomstanden och nu stackar vi skitont!!! så ont och svullet så det är jobbigt att prata!!! och på det så går det upp någon jobbig huvudvärk i skallen på mej. sen har jag så konstigt ont i nedre delen av magen till vänster typ i ljumsken eller bäckenbenet eller nåt sånt. (minns du anna om du hade ont där efteråt,tänkte du hade ju oxå foglossning och blev snittad?) det gör bara ont i vissa rörelser och typ när jag tar i. jag får rådet att inte bära. men det går ju inte över för det. ska iaf på återbesök hos gill kullberg imorn. får se vad hon säger om hon är lika konstig den här gången. det är så skönt för när man känner sig lite nere är det bara att titta på vår underbara dotter så glömmer man all smärta! älskar henne. jag har lånat ut kameran till mor o far så jag har inte kunnat ta några bilder på henne men det kommer :)


//Mig<3

Av Dahlström - 22 oktober 2009 19:13

  


tänkte bara lägga upp en bild så här på kvällningen medans vi väntar på att mammas pojkar och inlåst ska börja:)

är lite hungrig nu också så blir till att göra lite kvällsmat.

Imorn är det fredag undrar vad jag o wilda ska hitta på hela dagen. skulle ju egentligen behöva börja packa grejer men jag känner inte riktigt för det just nu får se om jag känner mer för det i morgon.

vad ska man annars hitta på imorn? nån som har något förslag på vad man kan hitta på?


//Mig<3


Av Dahlström - 22 oktober 2009 09:13

igår hade jag och wilda en mysmorgon och det kan man säga att vi har idag med:) vi ligger i sängen under mitt täcke och jag ligger o kollar lite på datorn och hon slumrar till då o då. Har ett litet citat idag som jag tänkte skriva ut här. ett sitat som jag tycker fler "mammor" borde tänka på. det finns så många barn som far illa för att de inte har föräldrar som bryr sej om dom och ger dom den uppmärksamhet ett barn behöver!


” Att bestämma dig för att skaffa barn – är inget du gör för stunden. Det är att besluta dig att för alltid låta ditt hjärta vara på vandring utanför kroppen.” -Elizbeth Stone

 

//Mig<3

Av Dahlström - 20 oktober 2009 16:44

vakna i morse utav  att T skulle gå ut med pompom vid 7 men pompom vägra lyda och sprang o la sej under mitt täcke så T var tvungen att hämta honom. så då vakna jag och wilda så det var bara o gå upp o göra ett blöjbyte och ge henne mat. sen kunde ju inte jag somna om men det kunde goungen wilda iaf så det var ju skönt för henne.

Så ja passa på att lägga en beställning hos ellos men de hade ju knappt hälften av grejerna jag skulle hoch resten kom in i slutet av november. äsch då strunta jag i det.

sen kom mor på besök för vi skulle åka in till örebro (biltema) jättekul,nä. men men det är ju kul om man får bilen igenom besiktingen nu. nån som har nåt förslag på om man har för hög CO-halt. vad ska man göra åt det???? bytt allt på bilen snart:(

sen på väg hem så stanna jag o mor o åt i våtsjön,mums det var hur gott som helst.:P efter det bar det vidare hemmåt och ner till verkstan. sen hem igen men innan det så svängde vi förbi coop för jag tänkte överaskamed lite oxfile(119kr/kg bara:P) OCH SÅ KLART VAR DET JU SLUT!! aja blev inge oxfile idag inte.

nu har jag iaf städat,satt igång en maskin tvätt och en maskin disk! bara o vänta nu tills det är klart.


ikväll blir det lite tv och en tidig kväll. imorn ska jag nog börja packa lite tror jag.


//Mig<3

Presentation

Mamma till en underbardotter. Hundägare till 2st chinese cretsed & 1st Nova scotia duck tolling retriever. Mitt andra intresse är att åka ut o rida islandshäst! Jobbar för övrigt på Arken zoo. Superkul jobb!
Fråga om ni vill veta mer:)
//Mig

Omröstning

Vad kör du för bil?
 Renault
 VW
 Volvo
 Bmw
 Saab
 Annat märke
 BIL!? jag cyklar eller åker buss!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lämna gärna ett litet avtryck i min gästbok!

Bloggens värde.


Ovido - Quiz & Flashcards