Min vardag..

Alla inlägg under juli 2009

Av Dahlström - 29 juli 2009 21:07

har nu gått in en bit i vecka 37:) börjar bli väldigt tungt nu. o den lille i magen får bara mindre o mindre o röra sig på ju mer dagarna går  o det känns. speciellt om man åker bil så spänner den sig o trycker. undrar om den vet att jag skriver om den nu för det börjar röra sig igen i magen på mig :) väldigt mysigt. men ska bli ännu mysigare att få träffa den. längtar så tills jag får gosa o snosa på vår bebis. och se vad det är för kön:P spännande.

just nu är det ganska jobbigt att sova o sitta o stå,magen är liksom ivägen;)

ska bli skönt att kunna få andas normalt sen med,för just nu är det ganska tungt. men jag ska inte klaga för mkt faktiskt för det är en sån underbar känsla att vara gravid:) helt otroligt.


tänkte bara nämna att morötterna som jag hittade på fönsterbläcket har faktiskt börjat fått gröna växter på sig. trodde jag inte:P


ne nu ska jag nig lägga mej för är trött och mätt. igår var vi ute o kolla efter vildsvin till kl.00.30 på natten men hitta inga så är väl därför jag är  trött idag. inte van i va vaken så länge nu för tiden :P o sen är jag proppmätt. sambon gjorde köttbullar med färkpotatis,sås o lingonsylt:) Mums,de var gott!


nu ska pompom få gå ut o kissa kvällen sen blir det sängen:)


//Mig<3

Av Dahlström - 24 juli 2009 18:08

så sant som det är sagt man slutar aldrig att förundras av sin sambo;)

igår kväll så ligger jag o kollar på tv i sängen men blir lite hungrig så jag går ut till köket för o ta mej nåt o äta. Och innan jag går ut i köket hade min sambo just kommit därifrån. Och när jag går ut i köket ser jag en svart tallrik med vatten på och i vattnet så ligger det två stycken morotsbitar. jag ropar o undrar va fasen han har lagt morötter i fönstret för. o då får jag till svar att han gjorde så för det blir tydligen stora höga plantor sen av de där små sakerna. ja vi får väl se säger jag,om han har rätt.


idag iaf så har vi varit iväg o köpt nya båtstolar:) jättefina i vitt skinn med marinblått i. sen har det inte hänt så mkt idag. mest tagit det lugnt. varit hemma hos mamma o äti mat:) och just nu sitter jag o äter mozzarellapizza som jag köpt på konsum:) dom är goda dom:)


//Mig<3

Av Dahlström - 20 juli 2009 21:01

Morgonen började väldigt tidigt. vakna klockan 05.00 o kunde inte somna om efter ett par timmar. börjar bli väldigt tungt o andas när man ligger ner. ni som varit gravida vet nog vad jag talar om. Men till slut lyckas jag kunna somna om till kl.09.00 iaf:)

Var även iväg till barnmorskan idag. Fick en ny barnmorska idag eftersom min förra har semester o sen börja hon på förlossningen istället.

På besöket iaf så gjorde ala prover som vanligt o de visa inget dåligt så det är ju bra :) tog även blodprov i armen vilket jag som sagt inte gillar! men det är ju ett måste så det var bara o räcka fram armen så hon kunde sticka i den. usch!!! :(

Hon mätte o lyssna på den lilles hjärtljud oxå vilket lät fint o jag mäter nu 34cm över magen. Hon kände även hur den låg o just nu så är rumpan fortfarande neråt på bebisen. vilken den egentligen inte ska vara vid den här tiden då jag just gått in i v 36. Så hon boka in en ultraljudstid till mej på måndag,så vi får se hur den ligger exakt. sen om de anser att det går o göra ett vändningsförsök så ska de göra det. får se vad det blir. får återkomma nästa vecka om det.


sen senare under eftermiddagen här så var vi iväg o köpte en båt som vi var o kolla på igår i spöregn:P det är en lagom stor sportbåt som passar oss perfekt som vi köpt :) den behöver en liten makeover men de tycker jag bara är kul. ha nåt o pyssla med :) slipa o måla sen o fixa nya säten osv :)

kommer nog bli bra.


Ne nu ska jag kolla lite film sen läggdags:)


(Lägger ut n bild på vår nyköpta båt :)


//Mig<3

Av Dahlström - 18 juli 2009 12:03

Nu har jag varit till karlstad o hämtat hem min kära sambo. skönt att inte vara själv :) nu skulle det tydligen ta några veckor innan nästa jobb drar igång. bra det så farsan är hemma när vår lilla bebis ska komma ut :) trodde nästan det vr dags i natt. vakna o fick konstigt ont i magen det liksom spände så konstigt. Men det gick över som tur va:P ska iväg til bm på måndag. så dår får vi se vad hon säger. och hur den lilla ligger osv.

Har inte så mkt mer att berätta idag faktiskt. LÄgger ut en bild på mej o magen :)


//Mig<3

Av Dahlström - 16 juli 2009 10:00

i förrgår var det ju varmt o skönt precis som igår. och då bestämde jag o mor att vi ringer till stefan o louise o hör om de ska med o bada med vovvarna. Vi har aldrig varit iväg o badat alla tre vovvar på samma gång men de funkar ju bra ihop på land när de nusar så det går säkert bra tänkte vi :)

Väl ute i labbsand så släpte jag lös pompom o han fick ett sånt där "race-spel" o då bara springer han runt som en galning o är jättelycklig. Men brorsans rottis/doberman blandis tyckte det såg så himla kul ut så hon skulle minsann oxå springa efter pompom så hon tog sats o skulle springa iväg men det var bara så att hon satt fast i en nylonliknande lina som min bror stod o höll i så han fick brännsår i handen:P Så jag koppla upp pompom igen så att det inte skulle hända igen. a ja tänkte vi o leta upp en stor mumsig pinne att slänga i vattnet. Så vi släpte lös shellyy(brorsans hund) och richie fick vara i lina ifall han skulle få kramp eller nåt. Lättare o dra upp honom då. Så brorsan kasta ut pinnen i vattnet o richie hoppar i efter som en kanonkula halvvägs ut till pinnen så kommer shelly på att hon ska minsann dränka sin kusin(Richie alltså) så hon efter o hoppar upp på ryggen på honom så han hamnar under vattnet o blir skiträdd o simmar in. så där stod han på land medans shellybus lekte som en tok i vattnet. Sen när shelly var koplad så slängde vi i ett par pinnar som richie kunde få hämta.

Så han blev nog lite nöjd iaf. o Lille pompom doppa iaf tassarna ;) tänk på att man kan ju faktiskt bli blöt om man går i för lång//PomPom


Igår var det ju oxå som sagt fint väder så jag ,mor,mormor o morfar var iväg till Lidköping. Jättemysig liten stad,eller ja liten o liten den är ju större än kga. men mysig var den iaf. med god mat o fika o bra shopping så är jag helnöjde över gårdagen. Det som var så bra var att jag mådde bra hela dan igår :) ingen jobbig hjärtklappning eller onödig värk i höften/ryggen/benen:P men jag hde ju på mej mitt bäckenbälte så det var väl det som hjäpte mig :)


Ska bara nämna att jag var iväg till doktorn i måndags. Till en ny doktor,o hon var så duktig o gullig så det är inte sant. Inte som den där andra som jag har haft som man måste klä av sej nästan naken inför o undersökas varenda jävla gång! Ne den här doktorn pratade o förstod o frågade. Jättegullig som sagt! Och jag har ju så ont i min höft,den typ viker sig när jag går ibland. Och hon tror inte det har med foglossingen att göra utan att det är nåt medfött eller efter bilolyckan jag var med om som 10åring. Så hon tyckte absolut att jag ska kolla upp det efter förlossningen. Rönkta osv. För det gjorde de aldrig efter att jag blev påkörd.

Och så berätta jag att jag har ridit hela mitt liv med o det tyckte hon var intressant att jag berätta för hon har nämligen träffat på fler ryttare som har svår foglossning. Och hon tror att det kan bero på att man använder ju så många muskler när man rider men en ett par stycken i bäckenet använder man inte lika mkt så de blir liksom inte lika starka som de andra o att de typ "brister" när man får foglossning. Så det kan vara det som hänt med mej. För jag har ju blivit något bättre o det kan vara att just de svaga musklerna som brast för mej har läkt nu.


Ne nu ska jag fixa nåt o äta:)

Lägger ut lite bilder från badandet häromdagen.


//Mig<3

Av Dahlström - 11 juli 2009 17:32

Nu har jag inte skrivet här på länge igen. :P men jag har inte dåligt samvete för det. hehe. Tommy är ju på jobb igen men var ledig nu i helgen så nu är han iaf hemma men åker imorn igen. Skönt o få kramas lite iaf. Även om jag är ganska stor om magen nu så går det allt o kramas litegrann iaf :) Man kommer säkert känna sig jättesmidig sen efter förlossningen. Och kunna andas normalt o inte tala om att kunna ta på sig strumprna normalt:P hehe men men jag ska inte klaga för att vara gravid är en av de bästa känslorna jag har kännt. Helt underbart (bortsett från foglossning,ryggskott och ichias) Men nu längtar jag verkligen efter vår son eller dotter. Vill kunna hålla det lilla livet i famnen o känna att det är vårt!

Min blogg kommer nog handla mkt om graviditen ett tag framöver. Men det är ju faktsikt mitt liv just nu:) Och den lille ligger eller kanske snarare sitter o tycker i mitt högra revben hela tiden. bÖrjar väl bli trångt där inne nu. Har just gått in i v.35 och då skall ju bebisen ha lagt rätt sig med huvudet neråt men inte min bebis. Nej nej varför ska man göra som alla andra? Så får se hur det blir. Jag blir glad bara det kommer ut ett välmående barn om det så sker via kejsarsnitt eller via en "normal" förlossning. Bara bebis o jag mår bra. Och nu känns det mest klart oxå här hemma inför vår lilla nya famlijemedlem. Sängen är på plats likaså skötbädden.

Ne nu ska jag nog sätta mig o kolla på tv med älsklingen när han väl här hemma denna helg :)


//Mig<3

Presentation

Mamma till en underbardotter. Hundägare till 2st chinese cretsed & 1st Nova scotia duck tolling retriever. Mitt andra intresse är att åka ut o rida islandshäst! Jobbar för övrigt på Arken zoo. Superkul jobb!
Fråga om ni vill veta mer:)
//Mig

Omröstning

Vad kör du för bil?
 Renault
 VW
 Volvo
 Bmw
 Saab
 Annat märke
 BIL!? jag cyklar eller åker buss!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lämna gärna ett litet avtryck i min gästbok!

Bloggens värde.


Ovido - Quiz & Flashcards