Min vardag..

Direktlänk till inlägg 28 augusti 2010

Regn,men Unni's bild gjorde iaf mej på väldigt bra humör..

Av Dahlström - 28 augusti 2010 16:53

Idag vakna vi med solsken i sovrummet när vi drog upp rullgardinen. Jag var taggad till tusen och nervös inför Pelz debut idag..


Vi packa in allt i bilen såg till så att wilda o pompom fick åka ner till mor o far.


Sen bar det av till karlstad för att hämta upp Malin. Och när vi kommer till skattkärr så börjar det ösregna,hmm..

Men som tur var så hade Paula med sej sitt tält så vi kura ihop oss där inne. 5personer och 6hundar:P Så mysigt.

Jag såg detta tillfälle mest som en träningsgrej för pelz och brydde mej egentligen inte om vilken placering han skulle få. Utan det viktiga var att hans och min träning har gett resultat och det hade den:) Det gör mej väldigt glad och stolt. Och sen att han blev BIM-valp värmer och glädjer mej fortfarande!! <3

De är så fina Pelz och hans lillasyster Unni<3 Malin kan det där med uppfödning!

Hon är kanon!! Och tack Malin för hjlpen idag.


 


//Mig<3  

 
 
Ingen bild

Gunilla

28 augusti 2010 17:21

Han ser jättefin ut, och jag tror att han kommer att gilla livet i utställningsringarna. Grattis till en fin hund, både ägare och uppfödare.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

...

Av Dahlström - 1 maj 2011 16:31

Idag har vi (jag&wilda) plockat grodyngel i vår damm:) Gissa om jag har ett lyckligt barn. Har stoppat dom i en "pet-box" får nog hälla ut dom sen när Wilda lagt sej så att de inte dör där i...   Just ni sitter jag och är mätt o belåten i soffan....

Av Dahlström - 5 januari 2011 20:45

Gu vad skönt det är att ta ett sånt här break och bara göra ingenting. Sovmorgon och pyjamas långt in på lunch:)   Idag har jag o wilda busat hela dagen.. Hon har varit så busig att jag blivit knäpp:P Allt hon gjort är hyss.. Jag har fått tejpat ...

Av Dahlström - 5 januari 2011 15:14

Igår var jag och betalade dyyrt för en dags kurs i konsten att visa hund! VÄL VÄRT DESSA PENGAR! Får ni chansen att gå kurs inför marc så gör det!   Lärt mig hur jag ska visa upp pelz på bästa sätt. Och sen ställa upp honom på endast 3 sek:D Hehe...

Av Dahlström - 15 december 2010 17:30

..fast på ett bra sätt.   Gick ut till min bervlåda nu ikväll som stod med luckan öppen för att det var ett paket nerdstoppat som jag knappt fick upp men efter några svordomar så fick jag allt upp min post och paket..   Jag gick in till köksb...

Av Dahlström - 8 december 2010 19:55

Jag gillar inte när det är kallt. Kan ha att göra med att jag är en fryskott som fryser för minsta lilla. Jag och mina hundar gillar värme:)   Idag har jag varit ledig och det har varit sååå skönt. Ja bestämde mig för att inte göra någonting och ...

Presentation

Mamma till en underbardotter. Hundägare till 2st chinese cretsed & 1st Nova scotia duck tolling retriever. Mitt andra intresse är att åka ut o rida islandshäst! Jobbar för övrigt på Arken zoo. Superkul jobb!
Fråga om ni vill veta mer:)
//Mig

Omröstning

Vad kör du för bil?
 Renault
 VW
 Volvo
 Bmw
 Saab
 Annat märke
 BIL!? jag cyklar eller åker buss!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lämna gärna ett litet avtryck i min gästbok!

Bloggens värde.


Ovido - Quiz & Flashcards