Min vardag..

Alla inlägg under november 2009

Av Dahlström - 30 november 2009 16:30

Imorgon så är det ju för det första, 1 december och bara det är ju mysigt. Även om jag inte vet hur julen kommer se ut. jaja det blir nog väl:)


och imorn så första ska vi iväg till saxin o fota vår nydöpta dotter:) hihi


  



sen på kvällen så ska jag iväg o rida för första gången på över ett år. jag har verkligen väntat efter mitt största intresse HÄSTAR! Varje gång vi har åkt förbi öfalla på väg upp till fisksjöarna så har jag drömt mej bort en litet stund. för det är nämligen i öfala jag ska rida. känns så spännande o samtidigt lite nervöst. jag är lite nervös över hur det ska gå med mina höfter o rygg. då jag hade en så grym och svår foglossning så är jag faktiskt orolig över hur det ska kännas efteråt. jag kanske inte ens kommer upp på hästen. tur att de inte är större än vad de är. man har ju inga magmuskler kvar heller. bara jag inte får ont nånstans igen så kommer jag nog vara den lyckligaste imorn kväll:D


som tur är så har jag bara bokat en 30minuters lektion på bana. då är det ju bara o kliva av om jag känner att det inte går. får se som sagt!


  



idag så var jag sugen att göra stan + att beställa ett smyckskrin till wildus för pengarna hon fick av farmor gullvi:) så jag ringde frida o hörde om hon skulle med ner o det nappa hon på:)

beställde ett rosa fint smyckeskrin till henne som hon även kan ha när hon blir större:) kan lägga ut en bild på det sen.


Ne nu ska jag nog lägga mej ner under täcket tillsammans med resten av familjen. vi har tyvär ingen annan stans att vara än i sovrummet just nu :P

flyttlådor utgör det största möblemanget hemma hos oss:D


//Mig<3

Av Dahlström - 28 november 2009 17:28

nu är vi hemma efter en lååång dag!

Wilda tycker nog det är extra skönt att komma hem. Så nu ligger hon o myser o pratar. Hon skötte sej riktigt bra i kyrkan:P det kunde varit värre. Hon somna en sväng i pappas knä. Hon orka inte lyssna mer. utan när prästen hade döpt henne så somna hon :P Hon var så gullig så det är inte klokt. Bästa dagen på länge idag:)

det var precis så här jag hade tänkt mej att dopet skulle vara. litet,personligt och mysigt och det var det verkligen tycker jag :) Och det bästa av allt är att det finns på film alltihop. Så wilda kan titta på det när hon blir stor. Både jag o tommy blev lite rörda just när vi gick in. det var så stämningsfullt:)

Wilda fick ett adventsdop! Ett jättefint adventsdop. Älskar dig min goa unge!


Lägger ut en bild från dopet!


//Mig<3  

Av Dahlström - 26 november 2009 19:32

lagomt irriterad just nu. har suttit hos frisören sen kl fyra idag och kom hem nu halv åtta. men ändå så måste jag dit igen imorn kl 09.00 för resultatet blev inte vad det skulle bli!!!:(:(:( 


 


ne nu blir det halv åtta hos mej o sen mammas pojkar!


go natt.


//Mig<3

Av Dahlström - 25 november 2009 17:42

bara för att du/ni inte har någon som älskar er eller skulle sakna er om ni dog så har jag det. jag har en familj,en sambo en nyfödd dotter och ett bra liv för övrigt som jag älskar. jag vill inte omkomma i en olycka för att ni kör som stora jävla idioter!!!! Jag pratar om långtradarchaufförer!! jag och min famlij var ute och åkte ikväll. vi körde på E18 och då ska en långtradare köra om mej tyckte han. men vägen gick nämligen ihop bara ett par meter framför mig. så han slänger sej på bromsen och jag måste köra fortare än vad det är lagligt för att inte bli mosad av den där jäveln! sen ligger han MAX 0,5-1meter bakom min bil han låg så in i helvete nära så han skulle inte ha en chans att bromsa om jag skulle bli tvungen till att tvärnita för ett djur eller dylikt. men han sitter väl där i sin hytt och skiter väl fan i vilka han har framför sig och att han överlever ju iaf. för om jag skulle bli tvungen att bromsa så skulle han mosa oss med sin äckliga stora långtradare med släp och då skulle ju iaf han överleve vilket han säkert tycker är viktigast! till historien hör även till att det är mörkt och det spöregnar. spöregn+mörker=DÅLIG SIKT!! vilket inte är så svårt att räkna ut. så jag vill bara vädja till er som kör långtradare!! HÅLL AVSTÅND FÖR I HELVETE!! så kommer omkomna i trafiken minska!! sen efter han det blev dubbelfiligt igen så laddar han och kör om mej fort så in i helvete och slänger sej in precis framför mig och nästan kör in i både mej och vireräcket!! SÅ SNÄLLA TÄNK ER FÖR I TRAFIKEN!



usch!


nu till lite roligare saker!

vi var till kyrkan idag på möte inför dopet på lördag.

jag är inte kristen på nåt vis men jag tycker om stämningen i kyrkor. det är så lugnt och skönt!

vi valde iaf ut lite pslamer som va fina och gick igenom hur man skulle gå o sitta osv. Mysigt!


idag har vi även hunnit med att göra ett repotage om pompom till kurren.

det kommer vara med tisdagen den 8 december:P hehe blir lite roligt att se fram emot:D lille pompom. han skötte sig ganska bra iaf.


Nu har vi eller rättare sagt T skruvat ner våran säng så nu ligger vi på madrasserna på golvet:P det är inte långt kvar till flytt. hihi.


imorn blir det frisören!


//Mig<3

Av Dahlström - 24 november 2009 17:19

ojojoj nu var det längesen jag skrev i min kära blogg. har inte riktigt haft tid. har haft så mkt annat förmej o på kvällarna har jag varit för trött för att skriva.


På lördag så ska vi ha dop för vår underbara dotter. och du som inte fått någon inbjudan behöver inte vara ledsen för vi bestämde ganska snabbt att vi bara skulle ha våra famlijer med på dopet:) Mysigt litet dop.


Så imorn på förmiddagen så ska jag o pompom vara med o göra ett repotage till kurren. Så nu är pompom nubadad:) så han ligger här i sängen blötare än blötast och är väl inte allt för glad på mig:P hehe. tur att hans missnöje försvinner när han får lite ost:D han älskar nämligen ost.


Och imorn efter repotaget blir det fort iväg till kyrkan för då ska vi nämligen gå igenom dopet så det blir en lite stressig dag imorn känner jag nu.


Blir tidig kväll idag så man orkar med morgondagen!


//Mig<3

Av Dahlström - 16 november 2009 16:07

idag var det alltså dags för 3månaders vaccinationen på min lilla tös. Jag trodde faktsikt att hon inte så skulle göra så stor affär av det för hon är ju så lugn vanligtvis. Men ack så fel jag hade. Oj oj oj vad hon skrek. lilla stumpan tyckte riktigt synd om henne. Hon har varit helt förströd hela dan. Nu ligger hon i sängen o sover en liten stund. ska se om hon villha lite mat här om ett par minuter. Usch det verkligen skär i hjärtan när hon blir så där ledsen.


Har varit iväg och köpt dopband idag oxå. Blev riktigt bra:) Ska fixa o sy på dopklänningen imorn.

Vi har bestämmt att vi bara ska ha våra famlijer med på dopet. Det kommer säkert bli helmysigt. ska köpa lite ljus o sånt i veckan oxå:) rosa såklart. hihi


Ne nu hör jag en liten bebis som är hungrig.


//Mig<3

Av Dahlström - 16 november 2009 16:07

idag var det alltså dags för 3månaders vaccinationen på min lilla tös. Jag trodde faktsikt att hon inte så skulle göra så stor affär av det för hon är ju så lugn vanligtvis. Men ack så fel jag hade. Oj oj oj vad hon skrek. lilla stumpan tyckte riktigt synd om henne. Hon har varit helt förströd hela dan. Nu ligger hon i sängen o sover en liten stund. ska se om hon villha lite mat här om ett par minuter. Usch det verkligen skär i hjärtan när hon blir så där ledsen.


Har varit iväg och köpt dopband idag oxå. Blev riktigt bra:) Ska fixa o sy på dopklänningen imorn.

Vi har bestämmt att vi bara ska ha våra famlijer med på dopet. Det kommer säkert bli helmysigt. ska köpa lite ljus o sånt i veckan oxå:) rosa såklart. hihi


Ne nu hör jag en liten bebis som är hungrig.


//Mig<3

Av Dahlström - 14 november 2009 22:12

Idag Lördagen den 14 november så vände sig wilda om på mage för första gången:D Du är så duktig gumman.

Varken jag eller tommy såg när hon vände sig om. vi satt o kolla på tv och hon låg emellan oss och vips som det var så låg hon där påmage lika förvånad som vi :P


älskar dig mi´n lilla prinsessa<3


(återkommer med mer imorn,är trött nu efter storstädningen som vi gjorde nu ikväll)


//Mig<3

Presentation

Mamma till en underbardotter. Hundägare till 2st chinese cretsed & 1st Nova scotia duck tolling retriever. Mitt andra intresse är att åka ut o rida islandshäst! Jobbar för övrigt på Arken zoo. Superkul jobb!
Fråga om ni vill veta mer:)
//Mig

Omröstning

Vad kör du för bil?
 Renault
 VW
 Volvo
 Bmw
 Saab
 Annat märke
 BIL!? jag cyklar eller åker buss!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lämna gärna ett litet avtryck i min gästbok!

Bloggens värde.


Ovido - Quiz & Flashcards