Min vardag..

Alla inlägg den 17 februari 2010

Av Dahlström - 17 februari 2010 19:07

Idag så har jag bytt ut liggvagnen till sittdel dom på bvc sa att det var inga problem med att hon sitter upp i vagnen och den går ju att läga ner oxå. Eftersom hon är så stadig som hon är så sitter hon väldigt bra och får bra med plats nu:) så nu kan hon njuta utav att gå ut o gå igen. vi var ute igår och då låg hon i liggvagnen och hon var inte glad och väldigt gnällig,blev nog lite väl lite med plats åt vår stora tjej:)så nu är hon glad igen av att ¨få åka vagn!


blir nog en promenad imorn igen eftersom hon börjar bli bättre och då är det ju bara bra med frisk luft:)    


nu är jag väldigt trött och den här dagen har kännts väldigt lång måste jag säga.


men snart kommer min karl hem igen. tycker om när han är hemma. Så mysigt att få ha honom hemma och få ligga o krama när man ska somna osv:) MYS!  

får väl dock se hur länge jag får stå vid stationen innan han kommer med tåget. sj's tåg är så drygt mycket försenade! BLÄ!


idag blev även vovvis badad så nu är han ren o fin:)


//Mig<3

Av Dahlström - 17 februari 2010 12:50

För er som har missat det så ska ju pompom ställas för första gången i hans liv. vilket jag ser lite omöjligt men ändå så vill jag ju att han ska ta hem allt. men eftersom han är så van att gå lös så är det svårt för både honom och mej att ha honom i koppel. men i dagens öven så låg han på riktigt fint i koplet och skötte sej kanon!! Duktig vovve (klappar på huvvet)

Jag gick ut till brevlådan för att ta in posten och då har pappren kommit inför utsällningen och jag öppnar kuvertet och kollar o läser och kontrollerar att han är vaccinerad och så letade jag reda på hans mapp med alla hans papper i så nu är den framme och klar och där i låg vaccinationsintyget oxå.

Nu sitter jag är och är ganska nervös inför den 28/2 alltså nästa helg. jag skyller på att jag är vädur och att det är därför jag tycker att vinner man inte så har man förlorat!

men jag ska verkligen verkligen anstränga mej att försöka ta det här som en övning. Min lilla pompom eller rättare sagt husses pompom ska fajtas med 36 stycken till kineser som säkert är betydliget mer rutinerade på att ställas upp och visas upp i ringen. så ja ni kan ju bara tänka er att min lille vovve kanske inte har så stor chans! Me3n vi får se den dagen! Är nervös iaf inför detta. Tur att jag har min goda vän och uppfödare med mej vid min soda som ska fixa till honom och visa upp honom i ringen! TACK malin!


Eftersom att min tävlingsinstinkt hälsade på mej när jag öppnade kuvertet så ska min vovve få sej ett bad iadg och bli kammad o tillfixad! Och nu blir det fortsatt koppelträning för min vovsing;)


Återkommer.


//Mig<3

Presentation

Mamma till en underbardotter. Hundägare till 2st chinese cretsed & 1st Nova scotia duck tolling retriever. Mitt andra intresse är att åka ut o rida islandshäst! Jobbar för övrigt på Arken zoo. Superkul jobb!
Fråga om ni vill veta mer:)
//Mig

Omröstning

Vad kör du för bil?
 Renault
 VW
 Volvo
 Bmw
 Saab
 Annat märke
 BIL!? jag cyklar eller åker buss!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14
15
16
17 18 19
20
21
22 23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lämna gärna ett litet avtryck i min gästbok!

Bloggens värde.


Ovido - Quiz & Flashcards