Min vardag..

Alla inlägg den 2 mars 2010

Av Dahlström - 2 mars 2010 09:52

Har just kommit in ifrån en lång härlig promenad i solen:) PomPom o jag har varit ute och gått långt:) Är så glad att jag har kvar honom i livet!


För natten till igår så hade PomPom vräkt i sej 200g choklad. Och det upptäckte vi på igår morse så igår ringde jag till karlstad men de hänvisa mej till giftcetralen. Jag ringde dit och berättade vad som hänt och de gav mej order om att omedelbart åka till närmaste veterinär. Så jag ringde till kga-djurklinik och fick en tid ganska snart.

Väl där så fick pompom kräkmedel och hade kräktes som en gris:(:( Han kräktes så mycket så att han blev helt svag i bakbenen och stod o knäa när på golvet och kräk i håret och tårar i ögonen så fortsatte han att kräkas. Han var så ynklig!

Sen efter en stund så var de tvungen att lägga in honom för dropp och kontinuerliga ekg kontroller var 20min. Då hjärtat kan slå frivarv av chokladförgifting. Och mycket riktigt så hade han en sån hög hjärtfrekvens så han låg på 200slag/min.

Jag fick hämta honom senare på kvällen och då hade hjärtat lugnat ner sej men hans levervärden är inte att leka med.

Så nu går han på lever-diet en månad och sedan dags för nya prover för att se hur det har gått.


Men nu så ligger han här iaf,utslagen efter vår promenad. Lilla gubben ska behöva vara med om allt. Och aldrig mer att jag ställer kvar en skål med choklad på bordet över natten.


OCH ALDRIG MER CHOKLAD TILL MINA HUNDAR! inte ens en liten bit för levern tar stryk direkt. Mer än vad folk tror, som stoppar i sina hundar "bara en liten bit"!


Idag så kommer iaf wildas farfar på besök men först ska vi besöka banken,får se hur lång tid det tar!



-bebis PomPom

     -blivit stor pojke nu!


//Mig<3


Presentation

Mamma till en underbardotter. Hundägare till 2st chinese cretsed & 1st Nova scotia duck tolling retriever. Mitt andra intresse är att åka ut o rida islandshäst! Jobbar för övrigt på Arken zoo. Superkul jobb!
Fråga om ni vill veta mer:)
//Mig

Omröstning

Vad kör du för bil?
 Renault
 VW
 Volvo
 Bmw
 Saab
 Annat märke
 BIL!? jag cyklar eller åker buss!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lämna gärna ett litet avtryck i min gästbok!

Bloggens värde.


Ovido - Quiz & Flashcards