Min vardag..

Alla inlägg den 3 december 2009

Av Dahlström - 3 december 2009 17:13

idag är 50%bra   och 50% dåligt  .


Wildas andra dopfotografering idag gick iaf bättre än i tisdags:) några leenden fick vi:D


Hade tid förögonlysning idag hos jan wissler och pompom är nu ögonlyst ua och så har vi lyssnat på pompoms hjärta och även det är ua.

vi hade även en tid inne i karlstad på solstaden smådjursklinik idag för vi skulle rycka ut en tand på pompom. tanden har blivit äcklig o så är det lös så det är ju bara ge honom lite lugnande och sen rycka ut den som vi gjorde förra gången tänka jag. så vi åkte in till kliniken och en kille undersökte pompom i 2 min och börjar sedan skriva ut en lapp till operation. OPERATION!?? säger jag. ska ni operera nu? "Nej,ni får komma in på måndag igen!" jaha tänkte jag vi får väl göra det då. så jag började förklara för veterinären att pompom har reagerat väldigt starkt på narkos så de har varit tvungna att återuppliva honom en gång. "jaha säger han och skriver ut en ny lapp" "den här tar ni med er till kassan så betalar ni där!" okej vi lydde bara order och gick till kassan. och kom ihåg att undersökningen tog 2min och det gjorde mej 500:- fattigare. aja det är väl bara o betala! så jag frågar ävenhur mkt det kommer kosta på måndag och kassörskan går iväg till op och fråar. hon kommer tillbaka efter en liten stund och säger att det kommer NOG landa runt 3000:-. TRETUSENKRONOR!! för vad frågar jag? det gick ju på 750:- förra gången för både undersökning och tandryckning. jo men då förstår ni att eftersom pompom har reagerat på narkosen så ska de "gas-söva" honom och det är tydligen dyrare än en sövningsspruta som bara kostar 240:-.

det bästa av allt är ju tommys kommentar när vi fick red apå priset!


"3000:- för o rycka ut en tand? Då tar jag fan en tångjävel och rycker ut tandjävlen själv!!"


det hela sluta med att vi tacka nej till en operation och så fick jag en teletid på måndag så ska jag prata lite med han som skulle operera!


och till det sista så är jag så in i helvete förkyld!!! :(min näsa är en snorkran just nu!!!

  


//Mig<3

Presentation

Mamma till en underbardotter. Hundägare till 2st chinese cretsed & 1st Nova scotia duck tolling retriever. Mitt andra intresse är att åka ut o rida islandshäst! Jobbar för övrigt på Arken zoo. Superkul jobb!
Fråga om ni vill veta mer:)
//Mig

Omröstning

Vad kör du för bil?
 Renault
 VW
 Volvo
 Bmw
 Saab
 Annat märke
 BIL!? jag cyklar eller åker buss!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5 6
7
8
9 10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lämna gärna ett litet avtryck i min gästbok!

Bloggens värde.


Ovido - Quiz & Flashcards